Monday 4 June 2012

Katalysator Repair

Wat is een katalysator?; Een katalysator is een van de belangrijkste uitvinding die is gemaakt met inwendige verbranding milieuvriendelijker, en heeft ook sterk verminderd de uitstoot van alle soorten verbrandingsmotoren. Een katalysator is in principe een kamer die is opgebouwd als een honingraat van binnenuit. Dit soort van structurele engineering wordt vervolgens bedekt met wat algemeen bekend als een wassen vacht. Deze wash jas is meestal gemaakt van silica en alumina. Zodra de washcoat opdroogt, vormt het een ruwe en oneffen oppervlak binnen de honingraat. Het wassen vacht is vervolgens behandeld met de werkelijke katalysator die bestaat uit platina, palladium of rhodium. Naast deze materialen, zijn enkele andere katalysatoren zoals cerium, ijzer, mangaan of nikkel ook gebruikt.
Als de stromen uitlaatgas door de honingraat structuur, het wassen vacht en katalysatoren, die zijn opgebouwd uit verschillende materialen, reageren met de giftige stoffen die aanwezig is in de uitlaat, en verandert het in minder schadelijke gassen zoals kooldioxide, stikstof of water damp. Er zijn echter enkele gevallen waarin de katalysator kan functioneren en de uitlaat kan worden vrijgegeven onbehandeld, in een giftige vorm, die is natuurlijk zeer schadelijk. Dit is waar u behoefte aan een katalysator reparatie of vervanging hebben. Het is ook noodzakelijk om een ​​aantal van de problemen te begrijpen voordat we overgaan tot katalysator vervanging of reparatie.
Katalysator problemen; Een van de meest voorkomende problemen is katalysator katalytisch vergiftiging. Dit fenomeen is in het algemeen waargenomen wanneer de katalysator is gebruikt voor een zeer lange periode. Lood depositie is een zeer gemeenschappelijk probleem dat wordt gezien in verbrandingsmotoren, die werken op benzine. Mangaan, fosfor en silicium depositie is ook waargenomen bij verbrandingsmotoren. Benzine-additief, MMT (Methylcyclopentadienyl mangaan tricarbonyl), vaak blijft steken in de honingraatstructuur. In dergelijke gevallen van besmetting, de uitlaat is onbehandeld die zeker is zeer schadelijk. Kernsmelting en vervorming van katalysatoren optreedt als gevolg van extreme temperaturen van de motor. In sommige gevallen, de onverbrande koolwaterstoffen ook resulteren in breuk van de honingraat structuren. Aangezien de katalytische bekeerlingen bevinden zich onder de auto, ze zijn ook gevoelig enkele externe fysieke schade. Dit soort schade vaak resulteert in lekkage van giftige gassen. Enkele van de andere problemen die zich kunnen voordoen in de katalysatoren omvatten, breuk van honingraatstructuur, verlies van wassen jassen, vermindering van de katalytische deeltjes en diefstal. Nou ja overval, zoals de honingraatstructuur, wassen jassen en katalysatoren zijn opgebouwd uit dure metalen en legeringen, zijn de converters vaak beroofd.
Om meer te weten over de onderdelen kunt u ook meer lezen op:; Car Parts, Auto Parts; Katalysator reparaties; De volgende is een kleine lijst van mogelijke katalysator reparaties. Het moet opgemerkt een gebroken honingraatstructuur is een ding in een katalysator die niet gemakkelijk kan worden gerepareerd. In een dergelijk geval, vervanging is dus de beste optie. ; Zoals hierboven vermeld, krijgt de converter verstopt met giftige deeltjes. In een dergelijke situatie, de converter verwijderd moet worden en men moet duidelijk uit de verstopte deeltjes. ; Verarmd wassen jas en gereduceerde katalysator is een ander veel voorkomend probleem. In een dergelijk scenario, is het mogelijk om opnieuw het wassen jas en katalysatoren. Veel monteurs en ingenieurs adviseren echter een vervanger. ; Fysieke schade aan de buitenste delen van de katalysator kunnen worden hersteld met de hulp van lassen of solderen. Een beschadigde honingraatstructuur betekent dat u zal moeten gaan voor een nieuwe katalysator. Reparatiekosten, in de meeste gevallen, is niet veel, maar een vervanger is een zeer kostbare aangelegenheid. ; Het is altijd raadzaam dat men raadpleegt een mecanicien voor katalysator te herstellen. Herstellen van die converter op je eigen is een zeer moeilijke taak. Ontwerpers en ingenieurs van de converters raden dat men de converter vervangt na een aantal jaren als het zorgt voor een veilige uitlaatgasemissie.

No comments:

Post a Comment