Wednesday 19 October 2011

Liedjes over geld

Nieuwe auto, kaviaar, vier sterren dagdroom,; Think I'll buy me een voetbalelftal ...
~ Van Pink Floyd.
Geld Een ding meeste mensen aspire voor. Maar in deze sombere tijden van economische recessie is geworden geld nodig, in plaats van een verlangen. Dus bent u op zoek naar sommige nummers over geld geschreven door enkele van de beste muzikanten ooit, die je gedachten echo? Hier is een lijst met songs over geld!
Beroemde Liedjes over Money
Geld ~ Pink Floyd
Geld, terug te krijgen,, ik ben goed Jack,, Houd je handen van mijn stack ...
Als er een lied dat ooit werd gevangen deze misleidende kleine frenemy, het is de titel van deze, heel eenvoudig, 'Money'. Dit nummer heeft het album 'Dark Side of the Moon', uitgebracht in 1973. Het lied begint met het gerinkel geluid van kasregisters en wordt u gevraagd om na te denken wat er op je geest. Ongetwijfeld, het is geld! Het lied is een van de grootste hits van Pink Floyd en is geëtst in de muziekgeschiedenis voor haar pakkende en ongewone baslijn.
Geld voor Niets ~ Dire Straits
Kijk nu naar hen jojo's, dat is de manier je het doet; Je speelt de gitaar op de MTV; dat werkt niet, dat is de manier je het doet; Geld voor niets en uw kuikens gratis
Het lied 'Geld voor Nothing' werd uitgevoerd door Dire Straits met Sting op de backing vocals. Het lied begint met Sting waarin staat dat hij wil dat zijn MTV. Dire Straits vocalist en gitaar speler, Mark Knopfler verklaart dat het lied is gezongen door een hardware-afdeling medewerker en hoe hij zich voelt dat het leven van een muzikant op MTV is zo awesome (.Geld voor niets en kuikens voor het vrije ...) terwijl hij een hard leven (... installeren van magnetrons, aangepaste keuken leveringen heeft ...)
Money Money Money van ABBA ~
Geld, geld, geld,; Moet grappig,, In de rijke man ter wereld,; Geld, geld, geld,; Altijd zonnig,, In de rijke man de wereld ...
Een van de beste dingen over de Zweedse groep ABBA, is dat hun nummers en teksten zullen hedendaagse blijven in elk tijdperk. Neem dit lied voor bijvoorbeeld. 'Geld, Geld, Geld' werd uitgebracht in 1976 van het album 'Aankomst'. Het is een zeer eenvoudig genoeg liedje waar een meisje uit haar wens om een ​​zeer rijke man, zodat ze nooit hoeven te geldzorgen gezicht en krijgt het goede leven voor de rest van haar leven trouwen. Nu met teksten als deze, u mij vertellen of de liedjes van ABBA ooit zou kunnen worden achterhaald?
Taxman ~ The Beatles
(Als je een auto) - Ik zal de straat belasting
(Indien u probeert SIT) - I'll uw stoel fiscale
(Als je koud) - Ik zal de belastingdruk voor de warmte-
(Als je een wandeling) - I'll fiscale je voeten.
'Taxman' werd uitgebracht door The Beatles in de 1966 album 'Revolver'. It spraken over de progressieve belastingstructuur in Brittannië en hoe The Beatles, vooral George Harrison-who schreef dit lied - er afkerig en dacht het oneerlijk. Het lied werd gecomponeerd en uitgebracht met de 95% supertax op de achtergrond die de Beatles moesten betalen aan de overheid, zoals besloten door de heersende Partij van de Arbeid op het moment. De openingszin zegt het al over de bedoelingen van fiscus van de overheid: Laat me je vertellen hoe het zal zijn, is er een voor je negentien voor mij ...
Geld is het geen Thang ~ Jermaine Dupri feat. Jay-Z
In de Ferrari of Jaguar, switchin vier rijstroken,, Met het dak open Screamin uit,; Geld is het geen thang,; Bubble hard in de dubbele R flashin de ringen,; met gebarsten het raam, schreeuwen rug,; Geld is het geen thang ...
Dit is een van de beroemdste hip hop songs over geld. Dit lied werd uitgevoerd door Jermaine Dupri en uitgebracht in 'Life in 1472' zijn album in 1998. De song kenmerken Jay-Z op de zang alsmede en praat over het leven van iemand die echt rijk en aan wie geld waardeloos is.
Material Girl ~ Madonna
Ze kunnen bedelen en ze kunnen pleiten,, Maar ze kunnen niet zien het licht, dat klopt,, want de jongen met de koude harde cash,; Is altijd meneer rechts, 'want we zijn
Leven in een materiële wereld,, En ik ben een material girl,, Gij weet, dat we leven in een materiële wereld, en ik ben een materiaal meisje ...
Als alleen Madonna wist dat ze zou worden genoemd een 'Materiaal Girl' voor de rest van haar leven, ze zou hebben waarschijnlijk nooit het opgenomen. En de fans zou hebben verloren een van de beste nummers ooit gemaakt door de koningin van Pop! 'Material Girl' is van het album 'Like a Virgin', uitgebracht in 1985. Dit lied praat over de meisjes die geloven dat Mr Right is degene met de juiste hoeveelheid contanten in zijn zakken!
Can't Buy Me Love ~ The Beatles
Kan me niet schelen te veel voor je geld,; geld niet kan kopen van me houdt ...
Zou je niet love it als ik eindigde dit artikel met een lied dat praat over hoe de zanger niet de zorg over geld en het is niet het belangrijkste ding in de wereld? Nou, die een Beatles fan en dit is het het tweede item van de Beatles in dit artikel over de liedjes over geld! 'Can't Buy Me Love' werd uitgebracht als een single van de Beatles in 1964. Het zegt dat geld is in orde, maar het zal niet kopen van je hou. Maar later Paul McCartney, in een schijnbaar verkapte verwijzing naar prostitutie, zei dat met alle geld en roem hij had, kon hij inderdaad love kopen!
Zodat komen we tot een einde aan deze artikel over de liedjes over geld. Ik denk dat ik alle songs dekte ongeveer de emoties dat geld inspireert in mijn lijst: hebzucht, gelegenheid, verlangen, bezitterigheid en arrogantie. Ik hoop dat je like it!

1 comment:

  1. Meer liedjes over geld op http://muziektop10.blogspot.com/2012/05/kredietcrisis-top-10-liedjes-over-geld.html

    ReplyDelete