Friday 25 November 2011

Bijbelverzen over het huwelijk

De Bijbel heeft veel verzen die belangrijke lessen bevat over hoe je een gelukkig getrouwd leven met liefde te leven. By het lezen van alle in deze verzen krijg je te weten wat God te zeggen heeft aan echtparen die reeds getrouwd en individuen die gaan binnenkort trouwen. Deze bijbel verzen over het huwelijk en de liefde zijn zeer nuttig in het dagelijks leven na het huwelijk. Laat ons zie sommige van de bijbel verzen over huwelijk en liefde.
Belangrijke Bijbelverzen over het huwelijk en Liefde
Hij die een vrouw gevonden een goede zaak en verkrijgt gunst van de Heer. - Spreuken 18:22
De man zei: Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees, ze wordt genoemd "vrouw, 'want zij was uit de man genomen. Om deze reden een man zal verlaten zijn vader en moeder en worden verenigd zijn vrouw, en zij zullen een vlees geworden. - Genesis 2:23, 24
Als een man heeft onlangs getrouwd, moet hij niet worden verzonden naar de oorlog of een andere taak gelegd op hem. Voor een jaar is hij vrij om thuis te blijven en geluk brengen aan de vrouw die hij getrouwd is. - Deuteronomium 24:5
Geniet van het leven met de vrouw die gij liefhebt, al de dagen van uw ijdele leven, dat hij u gegeven heeft onder de zon, want dat is uw deel in het leven en in uw zwoegen waarmee u zwoegen onder de zon. - Prediker 9:09
Laat huwelijk worden gehouden in ere onder allen, en laat het huwelijk bed onbevlekt, want God zal oordelen de seksueel immorele en overspelig. - Hebreeën 13:4
U vraagt, Waarom? Het is omdat de Heer is die optreedt als getuige tussen u en de vrouw van je jeugd, omdat je het geloof hebben gebroken met haar, hoewel ze is uw partner, de vrouw van je huwelijk verbond. Heeft niet de HEERE hen een? In vlees en geest ze zijn zijne. En waarom een? Omdat hij op zoek was naar goddelijke nakomelingen. So bewaker jezelf in je geest, en niet geloof te breken met de vrouw van je jeugd. - Maleachi 2:14, 15
Ten de opstanding mensen zullen noch huwen noch ten huwelijk gegeven; ze zullen worden als engelen in hemel. - Matthew 22:30
Vervolgens de Here God zei, Het is niet goed dat de mens alleen moet worden; Ik zal hem een ​​helper pasvorm voor hem. - Genesis 2:21-24
Nogmaals, ik zeg u, als twee van u akkoord op aarde over iets ze vragen, het zal voor hen gedaan door mijn Vader in de hemel. Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben ik onder hen. - Matthew 18:19-20
Dus deed de Here God een diepe slaap te vallen op de man, en terwijl hij sliep nam een ​​van zijn ribben en sloot haar plaats met vlees. En de rib dat de Here God had meegenomen uit de man maakte hij in een vrouw en bracht haar tot de man. Vervolgens de man zei, Dit eindelijk is been van mijn botten en vlees van mijn vlees; ze zal mannin heten, want zij was genomen uit Man. Daarom zal een mens verlaat zijn vader en zijn moeder en vasthouden aan zijn vrouw, en zij zullen tot een vlees zijn. - Genesis 2:18, 21-24
Niettemin, ook, laat ieder van jullie afzonderlijk, zodat zijn vrouw lief te hebben zoals hij doet zichzelf, aan de andere kant, de vrouw moet diep respect voor haar man. - Efeziërs 5:33
En nu deze drie blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de meeste van deze is liefde. - 1 Korintiërs 13:13
Want jullie waren dwalende als schapen hebben maar nu teruggegeven aan de Herder en Opziener van uw zielen. Evenzo, echtgenotes worden onderworpen om uw eigen echtgenoten, zodat zelfs indien sommige niet gehoorzamen het woord, kunnen zij gewonnen worden zonder een woord door het gedrag van hun echtgenotes, wanneer zij uw respectvolle en zuivere gedraging zie. Evenzo, echtgenoten, leven met je vrouw in een inzicht manier, waarop eer om de vrouw als het zwakkere vat, omdat ze erfgenamen met u van de genade van het leven, zodat uw gebeden niet mag worden belemmerd. - 1 Peter 2:25-03:02, 3:7
Liefde patiënt is, liefde is vriendelijk. Liefde kent geen afgunst, geen ijdel, het is niet trots op. Het is niet grof, het is niet egoïstisch, het is niet snel boos, het houdt geen verslag van onrecht. Liefde niet behagen in het kwaad, maar vindt vreugde in de waarheid. Het beschermt altijd, altijd trusts, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. Love faalt nooit. - 1 Korintiërs 13:4-8
Dus God schiep de mens in zijn eigen beeld, in het beeld van God schiep hij hem; mannelijke en vrouwelijk schiep hij hen. En God zegende hen. En God zeide tot hen Weest vruchtbaar en vermenigvuldigt en vul de aarde en onderwerpt haar en hebt heerschappij over de vissen der zee en over de vogels der hemelen en over elk levend ding dat beweegt op de aarde. - Genesis 1:26-28
Een vrouw van adellijke karakter is haar echtgenoot's kroon, maar een schandelijk vrouw is graag verval in zijn botten. - Spreuken 12:04
Wives, weest uw echtgenoten, zoals betaamt in de Here. Mannen, hebt uw vrouw lief en wees niet hard met hen. - Kolossenzen 3:18-19
Een uitstekende vrouw is de kroon van haar man, maar zij die een schande is als verrotting in zijn beenderen. - Spreuken 12:04
Een vrouw met een nobel karakter die kan vinden? Ze is veel meer waard dan robijnen. - Spreuken 31:10
Belangrijke Bijbelverzen Over Huwelijk Problemen
Hier volgen enkele bijbel verzen over huwelijk en echtscheiding in de Bijbel genoemd.
Jesus is weer geciteerd, zeggende Wie echtscheidingen zijn vrouw en een andere trouwt vrouw commits overspel, en de man die trouwt met een gescheiden vrouw pleegt echtbreuk. - Luke 16:18
Een vrouw is aan haar man gebonden zolang hij leeft. Maar indien haar man sterft, is zij vrij worden getrouwd met wie ze wensen, alleen in de Heer. - 1 Korintiërs 7:39
Voor een gehuwde vrouw is gebonden door de wet aan haar man, terwijl hij leeft, maar als haar man sterft is zij ontslagen van de wet van het huwelijk. Bijgevolg zal zij een overspeelster genaamd als ze woont samen met een andere man, terwijl haar man nog leeft. Maar indien haar man sterft, is zij vrij van de wet, en als ze trouwt een andere man is ze niet een overspelige vrouw. - Romeinen 7:2-3
Hetgeen dan God samengevoegd heeft, laat geen mens scheiden. - Mark 10u09
Ik zeg u dat iedereen die echtscheidingen zijn vrouw, behalve voor huwelijkse ontrouw en trouwt andere vrouw overspel commits. - Matthew 19:9
En in het huis de discipelen vraagde Hem wederom over deze zaak. En hij zeide tot hen, Wie echtscheidingen zijn vrouw en een andere trouwt pleegt echtbreuk tegen haar, en als ze echtscheidingen haar man en ander trouwt, pleegt zij overspel. - Mark 10:2-12
Lees meer op:; Bijbelverzen About Love; Wedding Anniversary Verzen; Inspirational Bijbelverzen; Sommige van de bovengenoemde bijbel verzen over huwelijk en liefde kan gebruikt worden in uitvoeren huwelijksceremonies. Andere verzen kan worden gebruikt net terwille van levende een gelukkig leven na huwelijk.

No comments:

Post a Comment